Sessions, un produs dezvoltat de românii de la FlowOS, este o platformă de comunicare și colaborare creată pentru întâlniri mai eficiente, pentru ședințe mai complexe și cu funcționalități care să aducă productivitate și eficiență videoconferințelor.

Practic, sunt un startup care schimbă modul în care se comunică în companii și impactul lor este unul real și care duce la productivitate.

Sessions, platforma de comunicare video și colaborare

Pe înțelesul tuturor, Sessions ajută companiile să organizeze sesiuni video cu clienții lor mai ușor și mult mai interactiv decât oricare altă soluție concurență de pe piață.

Iar acest lucru s-a văzut cel mai bine în vara lui 2021, când Sessions, produs dezvoltat de FlowOS, au reușit să fie „Product of the Day” pe Product Hunt, într-o zi în care au luptat cu rivalul lor de pe piață, Zoom.

De altfel, așa cum ne spune Radu Negulescu, CEO & founder Sessions, echipa startup-ului românesc este convinsă că poate construi un produs care ”să surclaseze, fără probleme, marii jucători”.

Dar haideți să povestim despre Sessions pornind din primele sale momente.

Așa cum spuneam anterior, aplicații și soluții pentru videoconferințe și lucru în echipă existau și înainte de martie 2020.

Însă, în momentul în care a trebuit să organizeze o ședință de board în acel moment T0, Radu a simțit pe pielea lui nevoia unui produs mai complex care, pe lângă simpla interacțiune online, să-i ofere și alte elemente importante de care un antreprenor sau manager are nevoie.

Ca de exemplu, asistență în timpul sesiunii, redactarea minutei întâlnirii, dar și repartizarea sarcinilor și documentelor până la următoarea întâlnire.

Înlocuitorul platformelor multiple, complexe și dificile

Până la lansarea Sessions, pentru a acoperi toate nevoile care apar înainte și în timpul întâlnirilor din online, utilizatorii erau nevoiți să apeleze la o multitudine de platforme și aplicații care creează complexitate inutilă și dificultăți de administrare, și pentru care plătesc, separat, abonamente.

”La începutul pandemiei când încă eram CEO la compania Trencadis, am vrut să înțeleg personal cum ar trebui organizate lucrurile odată intrați în formatul full remote. Mi-am luat sarcina să organizez un prim board meeting online care urmă să fie foarte complex. Aveam de revizuit o grămadă de documente, de luat o serie întreagă de decizii și discuții de făcut. A fost inutil de complicat de organizat și mi-am dat seama cât de mult ar ajuta o soluție care să mă asiste de la un capăt la celălalt. Pregătirea agendei, pregătirea documentelor pentru întâlnire, managementul invitaților și rolurilor acestora. Soluțiile de videoconferință existente nici nu se apropiau de ce-mi imaginam eu că ar fi eficient”, ne povestește Radu Negulescu, CEO-ul Sessions.

Și după ce a căutat o soluție care ar fi putut să acopere acest proces de care Radu simțea că duce lipsă în întâlnirile online de business, a luat decizia să construiască propriul produs.

”Venind după 15 ani de proiecte de tehnologie cât se poate de complexe și fiind conștient cât de mult ne fragmentează muncă felul în care a fost dezvoltat ecosistemul de aplicații de comunicare și colaborare în ultimii ani, mi-am dat seama că asta e o problema care merită tot efortul să o rezolvăm. De aici și misiunea companiei noastre, aceea de a transforma în realitate colaborarea fără fricțiune cu ajutorul tehnologiei”, afirmă Radu, menționând faptul că tot în acele momente a realizat faptul că, indiferent de dimensiunea celor care joacă în această piață de videoconferințe, problema cu care se confruntă el este prezentă în viața tuturor organizațiilor.

Economie de timp și mai multă productivitate

Așadar, era momentul ca cineva să încerce să o rezolve în mod holistic, într-un mod integrat. Mai ales că, după cum ne precizează Radu, fragmentarea excesivă afectează atât productivitatea cât și creativitatea.

Potrivit Harvard Business Review, petrecem 9% din timpul pentru muncă dintr-un an doar comutând dintr-o aplicație în alta pentru a ține legătura cu echipele, partenerii de business, investitorii, clienții.

”Majoritatea aplicațiilor nu au fost gândite pentru a se conecta una cu cealaltă, asta însemnând că în ciuda progreselor tehnologice din ultimii ani, mare parte din muncă noastră este să modelăm și să mutăm informații dintr-o parte în alta”, completează reprezentantul Sessions.

Așa că, ceva luni mai târziu, apărea Sessions, care vine cu o soluție completă: o singură platforma care acoperă toate nevoile utilizatorului într-un mod unitar, cursiv și ușor de folosit.

Funcționalitățile Sessions

”Pentru a rezolva problemele pe care noi le adresăm, astăzi, utilizatorii folosesc o serie de platforme și aplicații pentru care plătesc subscripții multiple, care aduc complexitate inutilă și creează dificultăți de administrare. Pe de altă parte, noi oferim o singură soluție, o singură subscripție și un mod unitar, cursiv și ușor de folosit. Iar experiență este superioară și rezultatele obținute se îmbunătățesc constant”, povestește cu entuziasm Radu.

De la sesiuni de vânzări și prezentări de produs, până la webinarii de marketing sau training-uri, Sessions oferă toate funcționalitățile necesare pregătirii și desfășurării acestora.

Mai mult, asigură livrarea conținutului dorit și acces la orice informație aferentă întâlnirilor, dar și integrarea cu aplicații de colaborare precum Google Drive, Miro și multe altele, toate în același spațiu de lucru.

”Unul dintre cele mai de succes use-case-uri deservite de Sessions este organizarea de webinarii și workshopuri. Însă, acesta este doar un timid început. Când vom ajunge la nivelul pe care îl țintim cu ceea ce numeam Flow OS, acesta va fi pentru organizații ceea ce este sistemul de operare pentru computere. Un fel de țesut conector între tot ce înseamnă aplicații de comunicare și colaborare din interiorul organizației, cu datele pe care acestea le gestionează și, desigur, membrii organizației”, declară fondatorul Sessions.

Sessions se adresează acelor organizații care desfășoară întâlniri online cu clienții lor: de la discuții unu la unu, ședințe, prezentări, demo-uri sau pitch-uri, până la workshop-uri și webinarii cu sute de participanți.

”În mod particular, focusul nostru este pe întâlnirile complexe și construim, pe baza feedback-ului primit, un produs ce oferă experiențe memorabile”, precizează Radu Negulescu.

Creștere de 2X a productivității

Care este impactul măsurabil pe care-l pot vedea utilizatorii care folosesc Sessions?

În primul rând, după cum ne explică Radu, Sessions reduce timpii necesari pentru organizarea unui webinar sau workshop complex.

”Asta în condițiile în care acestea au devenit unele dintre cele mai populare instrumente de marketing și customer succes la momentul actual”, afirmă el.

Și cum multe companii organizează poate și zeci sau sute de astfel de evenimente pe lună, viteză de execuție devine crucială.

”Utilizatorii noștri au raportat o creștere de 2X în productivitate, o prezență cu 65% mai mare în demo-uri sau întâlniri de vânzări și 30% mai multe discuții de follow-up”, adaugă Radu referitor la impactul pe care-l are folosirea soluției Sessions.

Un produs pentru nevoi variate

În acest moment, aproape 4.000 de companii la nivel global utilizează Sessions, cele mai multe dintre ele fiind companii de tech, deși, inițial, echipa din spatele platformei a poziționat Sessions ca fiind un produs pentru solopreneurs și freelancers.

”Odată cu o analiză mai atentă a publicului nostru țintă ideal, am realizat că acesta se pretează mult mai bine și aduce valoarea mai repede în cadrul organizațiilor cu mai mulți membri. În acest moment, produsul este capabil să deservească întreaga plajă de nevoi pe care organizațiile le au”, spune Radu.

Investitorii li s-au alăturat în demersul de a crea o platformă globală care să ajute echipele din companii și freelancerii. În vara trecută, la un an după ce ”luau fața” Zoom pe Product Hunt, Sessions anunța închiderea cu succes a unei finanțări în valoare de 4,5 milioane de dolari. Runda de atunci a fost condusă de Earlybird Venture Capital, cu participarea Stride.VC și Launchub Ventures.

Linia fină dintre scalare și dispariție

Un colac de salvare pentru echipa din spatele Sessions, așa cum consideră Radu, pentru că fără acea finanțare seed, Sessions nu ar mai fi existat odată ce resursele proprii s-ar fi terminat.

”Din capul locului am gândit compania pentru a fi venture backed. Produsul și piață în care activăm necesită resurse intensive. Inițial am susținut din fonduri proprii acest proiect, dar fără capitalul atras, nu am fi rezistat”, spune el.

Pe lângă banii de care aveau nevoie, susținerea din partea fondurilor de investiții a adus și un boost-ul de credibilitate, de energie, și faptul că au intrat într-un parteneriat cu niște oameni extrem de capabili.

”Fără a diminua importantă capitalului atras, acesta este mult mai important decât investiția în sine”, afirmă Radu, precizând că accesul la know-how-ul și network-ul fondurilor de investiții le oferă o deschidere către dezvoltare și expansiunea globală pe care altfel ar fi accesat-o foarte greu și cu mult mai multe resurse.

Pe lângă know-how-ul fondurilor de investiții de folos pentru Sessions este și ajutorul și soluțiile pe care le-au primit și de la parteneri precum Google.

După cum spune Radu, încă de la începuturile produsului, Google a fost produsul spre care s-au dus atât pe partea de infrastructură cât și pe cea de workspace.

În momentul de față, Sessions colaborează cu Fly on the Cloud (reseller Google), variantă pe care au ales-o pentru a putea avea acces rapid la specialiști și programe de interes pentru ei.

”Comunicarea a fost și este esențială într-o astfel de colaborare, mai ales atunci când infrastructură noastră de producție se află pe GCP (Google Cloud Platform). Dar pe lângă suportul continuu pe care l-au oferit cei de la Fly on the Cloud, aceștia ne-au ajutat în procesul de accesare a programului Google for Startups precum și cu alte facilități de optimizare costuri. Acest program ne oferă o mobilitate ridicată de experimentare, scalare precum și dezvoltare a infrastructurii. Accesul la specialiști și suportul dedicat sunt esențiale pentru etapă în care se află Sessions că produs și companie”, declară CEO-ul și fondatorul Sessions.

O evoluție firească

În acest moment, Sessions se află între runde de finanțare, într-un context economic pe care radul îl vede ca fiind destul de dificil, dar interesant.

Este convins că tracțiunea și valoarea produsă de Sessions sunt argumente solide care vor susține ridicarea unei noi runde de finanțare, acesta fiind și unul din obiectivele anului 2023.

”La începutul acestui proiect, idea îmbunătățirii și eficientizării modului în care colaborăm într-un context remote nu era una răspândită, lumea privind de multe ori cu scepticism nevoia unei soluții unificatoare. Acest lucru s-a schimbat fundamental în ultimii ani, ideea fiind îmbrățișată de giganți din industrie precum, Google, Zoom și alții. Acest lucru creează oportunități mari pentru Sessions, produsul nostru fiind construit de la început cu ideea unificării și eficientizării colaborării”, declară Radu cu privire la oportunitățile pe care le vede în următorii ani pentru dezvoltarea Sessions.

Mai ales că pentru ei, schimbarea de mentalitate la nivel de piață nu reprezintă o transformare, cum e pentru alți jucători, ci o evoluție firească către produsul pe care echipa Sessions și l-a imaginat acum 2 ani de zile.