Startup urile cu produse in faza de MVP, augmentate de AI/ML, data analytics pot aplica pe site ul Techcelerator.co pana la data limită de 22 iulie 2021.

Înscrie-te aici la accelerator. Începând cu această ediție Advancing AI vizează atât startup-uri locale, cât și companii din Europa de Sud-Est.

„Aproximam că vor fi undeva la 20% startup-uri din SEE și 80 % companii locale. Fiind prima încercare de a ieși cu acest program în regiune, credem că acum va fi mai mult un efort de promovare, urmând ca la următoarele ediții să vedem și rezultate concrete”, explică Cristian Dascălu.

Acceleratorul de business vrea să primească 8 startup-uri, dar dacă există companii cu potențial, organizatorii sunt dispuși să lărgească plaja de înscriere și să accepte mai multe.

Beneficiile pentru startup-uri

„Startup-urile care vor fi selectate în program vor beneficia pe de-o parte de un program de învățare creat după nevoile lor, iar pe de altă parte de contexte pentru validarea ideii avute în piață cu clienți reali”, spune Cristian Dascălu.

Companiile vor avea 10 săptămâni de accelerare și un program personalizat de învățare, acces la mentori și sesiuni de lucru. De asemenea, vor avea și resurse oferite de Google for Startups.

„Pe lângă asta, în funcție de performanța lor avută în cadrul programului, îi vom pune în contact cu parteneri enterprise cu care aceștia pot dezvolta proiecte pilot în cadrul cărora pot valida sau pivota pe use-caseurile avute, atât din punct de vedere al business-ului, cât și al produsului”, explică Dascălu și ce urmează practic pentru fiecare startup după accelerator.

Cele mai interesante companii vor primi acces mai facil la finanțare, pentru că vor avea să participe la programul Investment Readiness organizat în toamnă.

Te poți înscrie aici la acceleratorul Advancing AI - ultima șansă pentru anul acesta.

Ce au făcut startup-urile de la prima ediție

Advancing AI a primit 8 startup-uri în ediția din 2020. Atunci, cei de la Techcelerator împreună cu Google for Startups au vrut să valideze nevoia de pe piața locală, să vadă dacă existe interes pentru programe mai nișate, dedicate doar unor verticale.

„Considerăm că am avut rezultate promițătoare cu startup-urile din prima cohortă, toate au primit suport pe partea de business development si investment readiness, majoritatea ridicand investitii insemnate de tip preSeed si Seed precum Siscale, GoTeleport, MetaBeta, Medinav, MOCAPP, Meetgeek.ai, RepsMate din cele 8 companii selectate in AdvancingAI #1 in 2020”, spune Cristian Dascălu.

Conform acestuia, rolul unor asemenea programe de accelerare e să susțină eforturile de scalare și dezvoltare ale echipelor și să deschidă ușo pentru ele, facilitând accesul la anumite contexte relevante.

Acceleratorul s-a desfășurat în online din cauza situației sanitare, iar Dascălu menționează că oportunitatea e că pot deschide mai ușor programul pentru Europa de Sud-Est.

„Migrarea în online ne-a permis să aducem în fața startup-urilor investitori și mentori internaționali pe care i-am fi avut mai greu alături de noi în format fizic”, menționează acesta.

Pe termen mediu, Advancing AI va încerca să faciliteze interacțiunea fizică a partiicpanților la Demo Day și în cadrul întâlnirilor cu alumni. Practic, pe lângă componenta de workshop și întâlniri online cu mentori, să creeze o comunitate de startup-uri care pot colabora pentru o mai bună dezvoltare a domeniului de inteligență artificială.

Când vine vorba de nevoile startup-urilor, Cristian Dascălu menționează că totul ajunge într-un final la validarea produsului în piață cu clienți reali.

„O altă nevoie specifică domeniului acesta de AI este accesul la date calitative. Încercăm să rezolvăm specific în cadrul Advancing AI #2 aceste nevoi prin înființarea acestui ”enterprise club” pe care îl menționasem anterior”.

Inteligența artificială în România

Ca și la ediția anterioară a acceleratorului, a fost publicat un studiu privind impactul inteligenței artificiale, dar și o hartă a startup-urilor care folosesc această tehnologie.

Conform studiului Google asupra impactului AI asupra economiei UE, impactul PIB net incremental al inteligenței artificiale și automatizării e de așteptat să fie pozitiv, dar până în 2025 ritmul de creștere va fi modest.

Un studiu PwC arată că economia globală va putea crește cu 14% până în 2030 prin accelerearea productivității de către inteligența artificială. Următoarea revoluție digitală va fi adusă de Internet of Things, nu de Internet of People.

Limita minimă pentru a adăuga un startup pe harta de 100 de companii a fost să folosească măcar un algoritm de machine learning în activitatea de bază.

„Observăm însă că tot mai multe startup-uri românești încep să dezvolte soluții folosind tehnologii mai avansate, precum Natural Language Processing sau Computer Vision, potențialul AI fiind imens odată ce acestea au acces la volume mari de date”, spune Dascălu.

„Am observat o creștere semnificativă în zona de HealthCare/ Medtech, Finance, Marketing & Advertising. De asemenea, după cum menționasem și în raport, există o serie de verticale ce la nivel global au deja un use-case validat pentru AI, dar încep să fie din ce în ce mai ”vocale” și în regiune: Gaming, HR sau AgriTech”, adaugă Dascălu.

Conform acestuia vor exista și nișe care se vor dezvolta cu precădere în acest domeniu. Acestea sunt:

AI Analitic(aplicații precum analiza sentimentului, evaluarea riscului pentru furnizori), AI Funcțional (IoT, roboți), AI Interactiv (asistenți inteligenți, chatbots), AI Text (recunoașterea textului, conversia discursului în text), AI vizual (Computer Vision, Realitate Augmentată).

Unde stă România slab când vine vorba de startup-uri AI? În zona de automotive și mobilitate, care la nivel mondial e foarte dezvoltată.