Majoritatea angajaților consideră că lipsa încrederii este principalul motiv de a pleca sau de a rămâne într-o companie.
Companiile sunt îndemnate să promoveze încrederea la locul de muncă după ce un studiu a dezvăluit importanța pe care o are asupra gradului de retenție și bunăstare.
Un studiu a chestionat mai mult de 20.000 de angajați din UK și a aflat că 53% dintre aceștia consideră că încrederea este un factor major în decizia de a rămâne sau de a pleca din companie. În același timp, 1 din 4 chiar a plecat de la un job din acest motiv.
Compania de asigurări Bupa spune că cercetarea lor a arătat importanța pe care o are o cultură deschisă și incluzivă la locul de muncă. Potrivit Small Business Trends, raportul sugerează că firmele ar trebui să-și dea mai mult interesul pentru a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea angajaților, să le laude munca și să le permită acestora să își execute sarcinile în mod independent.
Chiar dacă încrederea nu este un beneficiu tangibil, precum sunt salariul sau bonusurile, aceasta influențează puternic performanța companiei. Prin comparație cu alte beneficii, aproape două treimi (62%) consideră că încrederea este mai importantă decât abonamentul la sală sau telefonul de serviciu, în timp ce altă jumătate pune mai mult preț pe asta decât pe cantina gratuită (56%) sau mașina de serviciu (55%).
Această capacitate de a depinde de ceilalți nu aduce beneficii doar companiei, ci influențează pozitiv și bunăstarea colegilor. Astfel, 23% dintre angajați au spus că s-ar simți mai motivați dacă ar exista mai multă încredere între ei. În același timp, 22% afirmă că s-ar simți mai fericiți la muncă, iar 18% ar fi mai productivi în aceste condiții.
Mark Allan, directorul comercial al Bupa UK Insurance, a declarat: „Întrucât petrecem majoritatea timpului nostru la locul de muncă, este important să existe un mediu cu o bună cultură a afacerilor”.