Conform gpec.ro, după 162 de răspunsuri există câteva concluzii care pot fi trase privind efectul Covid-19 asupra site-urilor de ecommerce și se vede o scădere a activității.

2Performant a inițiat sondajul pe 14 martie în rândul magazinelor partenere, sondajul fiind ulterior promovat și în social media.

  • 48% au întârzieri de livrare de la furnizori.
  • Respondenții spun că business-ul va fi afectat timp de 3 luni de acum încolo. Majoritatea văd efecte între 2 și 6 luni.
  • 42,4% spun că starea de spirit din interiorul companiilor este bună, dar sunt precauți, 31% sunt îngrijorați, iar 25,3% sunt bulversați.
  • Riscul a fost discutat intern de 89,9% din respondenți.
  • 90% din magazinele online au spus că business-ul va fi afectat de COVID-19, domeniile cele mai afectate fiind Fashion, Home & Garden, dar și alte domenii vor resimți un impact.
  • 91% consideră că business-ul magazinelor online va fi afectat. 35,3% din aceștia cred că va fi afectat într-o proporție foarte mare, iar 28,8% într-o proporție mare.
  • 87% raportează scăderi ale vânzărilor în această perioadă.
  • 27 de respondenți au raportat scăderi cu 50%, 22 au spus că vânzările au scăzut cu 80%.
  • 29% din magazine aduc marfă din China.

Infografic gpec.ro despre Impactul resimțit în timpul crizei Covid-19

Starea generală a ecommerce-ului în această perioadă.

Citește și alte articole despre măsurile economice luate sau de care este nevoie pentru a trece cu bine peste perioada Covid-19: