MeetGeek este un asistent virtual pentru ședințe care intră automat în întâlnirile dintre oameni și ia notițe, apoi generează tot automat o transcriere și un sumar al ședinței, care pot fi apoi distribuite tuturor participanților sau colegilor din companie care trebuie să aibă acces la cele discutate.

”Eu la bază sunt inginer software, am lucrat o bună perioadă de timp în zona de automatizări și am putut să analizez cât mai clar ce înseamnă task-uri și meeting-uri. Așa am observat că ședințele reprezentau o sursă foarte mare de efort risipit și că nu există o cultură a ședințelor”, ne spune Dan despre începuturile MeetGeek.

Au început cu un prototip și de acolo lucrurile s-au rostogolit foarte repede până la prima investiție. Echipa MeetGeek a simțit că un software poate să înglobeze cât mai multe bune practici, poate să schimbe obiceiurile proaste legate de ședințe și poate să ofere insight-uri concrete în urma meeting-urilor.

MeetGeek intervine în ședințele companiilor mari și mijlocii și are câteva roluri destul de clare:

  • Sales, unde principalul avantaj e că managerul de vânzări nu mai trebuie să stea în ședințe cu fiecare, ci poate să vadă un sumar al ședinței înregistrat automat și poate da indicații despre cum să-și desfășoare mai bine activitatea în timpul conversațiilor cu clienții.
  • Recrutare - MeetGeek e util pentru a distribui sumarul cu interviurile candidaților cu toți cei implicați în procesul de luarea deciziilor. Astfel, procesul devine mult mai rapid și candidații pot primi un răspuns mai repede.
  • Consultanță, unde MeetGeek este foarte util pentru call-urile cu clienți, dar are un anumit grad de utilitate și pentru ședințele interne. Contribuie la decizii mai rapide, în self coach sau coaching-ul altora în ședințele lor, pentru a crește reputația față de client și modul de a face follow-up și așa mai departe.

MeetGeek mai e folosit și în zona de educație, de cercetare, de produs, interviuri cu clienți și ședințe interne.

”MeetGeek.ai generează automat notițe, oamenii din companii pot să facă follow-up pe toate to do-urile extrase automat și au dintr-o singură privire tot contextul, astfel că pot oferi o experiență mult mai bună clienților prin faptul că nu se uită nimic. Toate ședințele sunt înregistrate și ei pot revizui oricând lucrurile fără să mai apară dispute.”

Ce face MeetGeek mai exact?

Asistent virtual pentru ședințele din companii, asta ar scrie pe cartea de vizită a produsului. Deși MeetGeek.ai face și transcriere, soluția este unică prin faptul că se adresează ședințelor, deci practic este un produs pentru meeting management.

Companiile care folosesc MeetGeek.ai pot defini automatizări din care pot distribui apoi informațiile cu colegi de echipe, soluția poate genera rapoarte de statistică, poate transcrie fișiere audio sau video și alte unelte din tot regnul destinat ședințelor.

”Toate funcționalitățile și tot regnul de produse este construit în jurul ideii de ședință și de a eficientiza ședințele, nu neapărat de a transcrie orice fel de fișiere audio sau video. Principalul nostru diferențiator este acest focus pe zona de ședințe și pe modul în care noi extragem această informație din întâlniri. Există și alte tool-uri care fac meeting management care se adresează ședințelor, dar nu o fac neapărat automat sau la acest nivel.”

Mai mult, MeetGeek poate oferi rapid conținut pentru marketing-ul unei companii, că vorbim de conținut pentru blog, site sau social media.

”De exemplu, atunci când discuți cu un clientul, soluția noastră poate captura anumite părți din video, care se pot transforma în testimoniale sau fișiere media care se pot distribui apoi pe social media sau se pot folosi în campanii. Mai mult, pot fi create studii studii de caz direct dintr-o ședință cu clientul doar pentru faptul că ai transcrieri și sumarul, iar un om de content poate lua acel transcript și poate scrie un articol mult mai rapid, inclusiv cu niște quotes spuse de client.”

Rezultate cu tehnologia de meeting management

Că vorbim de departamentul de vânzări sau de procesul de recrutare și în intern, clienții MeetGeek spun că productivitatea la nivelul companiei poate să crească între 15-25 % când ne referim la timpul salvat.

Pentru departamentul de vânzări, MeetGeek a contribuit la o creștere de 40% a numărului de contracte și cu o creștere de 30% în viteza cu care se adoptă practici de vânzări bune. Pe coaching, vorbim de o creștere de 60% a vitezei cu care sunt antrenați colegii pentru rolul lor. Iar dacă vorbim de recrutare, se iau decizii de 2 ori mai repede și se câștigă până la 40 % din timp în proces, analizând timpul colectiv al tuturor celor care activi în recrutare.

Talent ingineresc din România pe piața din SUA

Cel mai dificil moment din istoricul produsului a fost atragerea primilor 100 de clienți. Deși cei mai greu de adus, aceștia au fost și cei care au oferit cel mai util feedback, astfel încât echipa MeetGeek să finiseze soluția și s-o ducă la un nivel la care să atragă și clienți plătitori. Acum vorbim de peste 3000 de clienți din SUA și UE, unde aproximativ 80% dintre companii sunt de pe teritoriu american.

”Noi suntem norocoși pentru că piața este uriașă și suntem cumva la locul potrivit, în momentul potrivit. Cel mai greu lucru este să faci un produs care să livreze bine nu pentru sute de clienți, ci pentru milioane de clienți. Acest produs trebuie să fie stabil și să disponibil la aceeași calitate, la orice oră din zi.”

Dan ne spune că asta este una dintre provocările ecosistemului și motivul pentru care multe startup-uri mor atât de devreme. MeetGeek însă este un produs dezvoltat cu resurse mai puține decât alte startup-uri din SUA, care a reușit să fie în top 3 pe categoria lor, ceea ce, spune el, este și o dovadă a talentului ingineresc local.

”Avem noroc pentru că piața este încă în formare și cererea este foarte mare și atunci scopul nostru principal este să putem să servim suficient de repede funcționalitățile pe care și le doresc și le doresc clienții.”

MeetGeek.ai a fost unul dintre cei patru câștigători ai AdvancingAI, primul program de accelerare din România dedicat business-urilor de inteligență artificială, dar a participat și la programul Google for Startups, care au contribuit la dezvoltarea produsului, al un prim contact cu ecosistmeul și investitorii, dar și la awareness în industriile de unde își pot găsi viitori clienți.


Google for Startups are uneltele potrivite pentru startup-urile care vor să învețe funcțiile de bază ale promovării online. Puteți descoperi care sunt resursele disponibile în platforma Google for Startups, utile la marketing și promovare pentru companiile care vor să înțeleagă mai clar cum pot segmenta, targeta și verifica eficiența mesajelor.