Despre invitat

Prin rolurile deținute în NN România, Gabriela Lupaș-Țicu contribuie la dezvoltarea inițiativelor de impact prin care compania susține sănătatea, educația și viitorul financiar al comunităților din care face parte. Mai mult, colaborează și cu asociația Junior Achievement de unde ia pulsul de la firul ierbii despre cât de pregătiți sunt tinerii pentru ce îi așteaptă după școală.

Gabriela încă merge la cursuri care o ajută să țină pasul cu tendințele în tehnologie și marketing digital, dar și să dea mai departe cunoștințe utile tinerilor și să susțină pregătirea lor pentru profesiile viitorului.

Din rolurile de conducere în marketing și comercial deținute în diverse industrii, atât în România, cât și pe plan regional, Gabriela s-a concentrat în ultimii 25 de ani pe transformare, de la experiența clienților până la digitalizare și inovație. Iar din perspectiva pe care a obținut-o în rolul de mamă, susține educația generației tinere, cu focus pe dezvoltarea abilităților digitale și a mindset-ului antreprenorial.

În episodul de mai jos vorbim cu Gabriela despre liniștea pe care o aduce digitalizarea în viețile oamenilor, la job sau acasă, despre cum schimbă tehnologia viitorul generațiilor tinere și despre abilitățile de care au nevoie tinerii de azi pentru joburile de mâine.

Să înveți să întrebi

Digitalizarea a venit firesc în viața Gabrielei și a simțit-o ca o ușurare în activitățile ei din mediul corporate.

”Mergeam săptămânal în Turcia pentru discuții de o oră cu șeful meu, aveam 124 de vize pe pașaport pentru deplasări care astăzi pot fi foarte ușor o întâlnire pe Teams”.

Gabriela vede digitalizarea ca un instrument al eficienței, dar și ca o metodă de a continua să înveți și de a rămâne la curent cu tot ce e nou.

Inițial setată pe o carieră în diplomație, Gabriela a avut o dragoste la prima vedere cu marketing-ul, și a rămas în acest domeniu care i-a oferit mereu insight-uri, dar și posibilitatea de a înțelege oamenii și de a-i învăța să-și pună întrebări. Dacă în primii ei ani de carieră Gabriela a avut campanii cu un idol din copilărie, Gheorghe Hagi, acum crede că noii idoli ar trebuie să fie tinerii care îndrăznesc să schimbe lucrurile, cum ar fi echipa Flip.

A învățat să înțeleagă tinerii și a înțeles, ajutată inclusiv de copiii ei, că generația tânără are extensii digitale în mod nativ. Tot copiii ei au învățat-o că e mai important să-i întrebăm pe tineri ce le place să facă decât ce vor să devină când vor fi mari.

Companiile, școlile, părinții, toți trebuie să învețe să ghideze tinerii și să-i ajute să pună întrebările potrivite care să-i ducă către un viitor drum.

Orientare în carieră, responsabilitatea de a crea mentori în companii, de a deschide ușile tinerilor, vorbim despre toate aceste în podcast-ul de mai jos, din care puteți afla de ce ”România este un laborator de inovație, best in class”.

Proiectele susținute de NN România

În sfera educației, NN a continuat inițiativele de suport pentru îmbunătățirea educației, dezvoltarea antreprenoriatului social și creșterea accesului la oportunități profesionale pentru tineri. Împreună cu Teach for Romania, NN a creat un program prin care să contribuie la creșterea calității educației de care beneficiază copii din comunități defavorizate, donând 60.000 de euro pentru a asigura materiale educaționale copiilor și pentru a contribui la pregătirea profesională a cadrelor didactice responsabile de educația lor.

Totodată, prin colaborarea începută în 2014 cu Junior Achievement, NN a susținut inovația socială și crearea de oportunități economice prin programele Social Innovation Relay și Economic Opportunities for All.

Social Innovation Relay ajută studenți să identifice probleme reale din comunitățile lor și să dezvolte proiecte inovatoare pentru a le aborda, cu sprijinul mentorilor NN.

În 2022, 2.050 de elevi din 60 de licee din întreaga țară au participat la program, iar 350 au intrat în incubatorul JA BizzFactory pentru a-și dezvolta ideea de antreprenoriat social.

Totodată, prin Economic Opportunities for All, inițiativă care urmărește să faciliteze tranziția tinerilor de la educație la angajare sau antreprenoriat, NN a ajutat aproximativ 7.000 de studenți să acceseze resurse de învățare și 300 să beneficieze de traininguri pentru un viitor mai bun.


Viața e un echilibru constant între cum începem să trăim, cum ne dezvoltăm, cum protejăm tot ce contează cel mai mult pentru noi și cum ne pregătim pentru un viitor în care o vom lua mai încet.

În tot acest echilibru, lucrurile se așază mai bine atunci când avem liniștea să ne gândim și să avem grijă de lucrurile care contează cu adevărat, de la sănătatea noastră și a familiei, liniștea financiară a celor dragi când se întâmplă ceva neprevăzut sau casa care înseamnă pentru noi „acasă” și până la viitorul financiar mai bun la bătrânețe.

NN România are soluții special gândite pentru fiecare grijă și fiecare etapă a vieții, astfel încât să fim protejați de neprevăzut indiferent ce s-ar întâmpla.

Podcast-ul în variantă audio poate fi ascultat și pe platformele de streaming disponibile AICI.