Card Cadou este o inițiativă pornită de Beans&Dots și powered de ialoc.ro, alături de care s-au alăturat cei de la Visa, cu o contribuție de 250.000 de lei. Card Cadou susține afacerile mici în această perioadă complicată.

Solidaritate este cuvântul de bază. Visa suplimentează cu 25 de lei valoarea fiecărui voucher în valoare de minim 100 de lei și cu 10 lei orice voucher de minim 50 de lei cumpărat online cu cardul Visa între 11 mai - 31 iulie 2020.

Prin Card Cadou susții viabilitatea acestor afaceri din domenii precum HoReCa, educație, beauty, producție locală sau experiențe. Poți să plătești cu Visa la afacerea ta preferată mereu ușor, rapid și sigur.

Cafeaua a trecut de ceva timp de la a fi doar lichidul pe care îl facem în grabă dimineața pentru a ne trezi mai bine, la cafetieră sau la ibric, și chiar și la un espressor performant. A devenit un mod de a socializa cu cei din jur. Iar românii au descoperit de cel puțin vreo 5 ani localurile care servesc cafea de specialitate și acum au format deja mici comunități în jurul brandurilor care îi reprezintă cel mai bine. Un mic Berlin în mijlocul Bucureștiului.

Pasiune și ospitalitate

Asta au aflat Vlad Buda și Dan Ursan din 2013 încoace, de când s-au întors chiar din orașul german pentru a lansa propriul business cu cafea de specialitate. Au făcut acest lucru la Steam Coffee Shop, unul dintre locurile emblematice din București pentru pasionații cafelei.

”Totul a venit din pasiune, din pasiunea pentru cafea și pentru gust, pentru ospitalitate, pentru oameni”, spune Vlad Buda.

Între timp, Steam-ului din zona Aviatorilor i s-a alăturat și brandul Coffee Place With Honest Food (CPWHF), un loc în care ”am vrut să facem ceea ce zice numele un loc cu cafea și mâncare onestă”, așa cum spune Vlad cu emoție.

Decizia de a intra și pe zona de servire de mâncare a venit destul de simplu. Resimțeau nevoia unui local cu mâncare bună în zonă, și mai ales, voiau o nouă provocare.

”Ospitalitatea în partea de mâncare e puțin diferită și a fost motivația noastră ca să încercăm ceva diferit”, povestește Vlad.

Cele două branduri au o poziționare diferită în rândul clienților. Astfel, dacă Steam este un business care se bazează foarte mult pe consumatorii care preferă să ia cafeaua „to go”, în cazul CPWHF clienții sunt cei care își iau masa pe-ndelete sau, pe vremuri mai libere, chiar munceau de la terasă sau dinăuntru.

”Fiind un coffee shop micuț, la Steam lumea vine și ia cafeaua la pachet, stă 2-3 minute cât schimbă câteva vorbe și pe urmă își vede de treabă. Aici totul se desfășoară mai mult in-house: vine lumea să mănânce, stă dimineața la cafea, lucrează, își dau întâlniri, e puțin diferit”, completează Vlad.

Ce-i atrage pe clienți? Sau oaspeți, mai degrabă, așa cum îi place lui Vlad să-i considere pe cei care le trec pragul?

”Cred că faptul că am fost mereu cinstiți cu ei. Asta a fost filosofia noastră, am fost acolo mereu pentru ei. Am fost cum suntem noi de obicei, nu am încercat să inventăm roata, să facem chestii extrem de diferite. Pur și simplu am fost extrem de naturali, am instruit și colegii cu care am lucrat să fie ei înșiși. Oamenii trebuie să-și arate personalitatea. Personalități frumoase se atrag între ele și atunci la fel e și cu relația asta de oaspete-gazdă”, spune el.

Având în vedere relația apropiată între ei și comunitatea din jur, chiar și în perioada de lockdown, Steam-ul a fost unul dintre business-urile deschise și a primit, în trecere, foarte mulți oaspeți.

”La Steam am avut deschis pe toată perioada lockdown-ului. Nu știu cum au făcut asta oamenii, dar veneau. Trimiteau curieri, ne-au susținut prin vouchere, au cumpărat vouchere prin cadou.ialoc.ro. Cam așa ne-au susținut. Au cumpărat foarte multă cafea pentru acasă, chiar nu mă așteptam la asta. Sper că le-a și ieșit cafeaua bună”, spune Vlad cu bucurie.

Învățăturile pandemiei

În ceea ce privește modul în care au fost influențați de pandemie, aceasta a venit cu mai multă responsabilizare în rândul echipei.

”Când te gândești la tine ca owner, cel puțin în cazul nostru, nu avem frica asta de ”o să închidem, nu mai merge”. Sunt scenarii negre, dar niciodată nu gândim așa. Zici ”ok, o iau de la capăt”. Dar când ai o familie pe lângă tine, prin angajații tăi, știi că ești responsabil și pentru ei, cumva acolo e jocul și e mai mult unul emoțional pe care trebuie să-l câștigi”, afirmă cofondatorul Steam, precizând faptul că acum înțelege mult mai bine faptul că oamenii depind de joburile lor.

Iar în cazul lor, schimbarea produsă a fost la nivel de abordare a relației în echipă. ”Cam aici s-a schimbat puțin, la nivel de cum abordezi situația, orice discuție pe care o ai cu un coleg de-al tău, om din echipă, trebuie să vezi de ce are el nevoie în perioada asta. Acolo e cel mai complicat”.

#LeapsaSolidaritatii: Un business care merită susținut pe cadou.ialoc.ro

În fiecare episod al seriei Solidaritate, powered by Visa, provocăm antreprenorii să nominalizeze un business preferat. Acel business e invitat apoi să nominalizeze alt business favorit pentru a crea un lanț al încrederii sub dictonul #LeapsaSolidaritatii.

Steam și CPWHF s-au listat pe pe cadou.ialoc.ro de unde oamenii pot achiziționa vouchere prin care să susțină activitatea afacerilor închise sau care au avut activitate limitată în această perioadă.

Vlad spune că au fost susținuți și de clienții care au achiziționat vouchere, ”ei încearcă să ne susțină cât de mult pot și nu putem decât să le mulțumim pentru asta”.

Are și două recomandări pentru iubitorii cafelei, două cafenele fondate de foști colegi ai săi de la Steam.

”Sunt două business-uri dragi. E Zissou, o cafenea mică în Cotroceni, Robert și Flavia au fost colegii noștri la Steam, Robert a lucrat cu noi vreo 4 ani, a fost om de bază, Flavia la fel. Și-au făcut o cafenea foarte drăguță în Cotroceni, la fel pe comunitate, e un loc foarte foarte drag. Mai e Adrian de la Onest. Adrian a venit la noi, a stat vreo 3 ani jumătate, a crescut foarte mult ca om și ca personalitate. Ca om de cafea, nu mai zic, e un talent, și a deschis Onest Coffee”, spune cofondatorul Steam Coffee Shop.