Compania PAL-V International B.V. a fost fondată în 2007, iar în perioada 2011-2012 a testat zborul aerian, care a și demonstrat că poate fi în acord cu cadrul de reglementare existent. După șase ani de testare, PAL-V International își propune să devină primul producător în masă al unei mașini zburătoare.

PAL-V (Personal Air and Land Vehicle) este o combinație între motocicletă și elicopter, vehicului fiind disponibil pentru precomandă în 2019. Primele modele PAL-V Liberty de pe piață vor fi în ediție limitată. La nivel mondial, doar 90 de mașini din această ediție vor fi vândute. După livrarea modelelor Pioneer Edition, care vor costa 499.000 de euro + taxe, PAL-V va începe livrarea modelelor PAL-V Liberty Sports, la 299.000 de euro.

Din informațiile disponibile pe site-ul PAL-V LIBERTY, mașina zburătoare folosește tehnologie din industriile automotive și aerospațială. A fost construită după modelul unui elicopter din motive de siguranță, confort, eficiență și costuri.

Vehiculul nu are aripi fixe ca la avioane, ceea ce îi conferă o stabilitate foarte bună și aterizare în siguranță în cazul unei situații de urgență. În plus, în cazul unor turbulențe, acestea se resimt doar în proporție de 20%, comparativ cu cele din aeronave. Zgomotul mașinii va fi comparabil cu cel al unui avion cu aripi fixe. Trecerea de la modul aerian la cel terestru durează între 5-10 minute.

Pal-V utilizează benzină fără plumb pentru cele două motoare de 100 cai putere. Rezervorul de 102 litri asigură deplasarea pe o distanță între 400-500 kilometri, la o altitudine de până la 3.500 de metri. La sol, poate avea o autonomie de deplasare de până la 1.200 de kilometri. Atât în modul elicopter cât și în cel mașină, vehiculul are o viteză maximă de 170 km/h și trece de la 0 la 95 km/h în mai puțin de 8 secunde, se arată într-un articol pe Daily Mail.

Este construită din fibră de carbon, titan și aluminiu și cântărește 680 kg. În cazul în care motorul cedează, mașina poate ateriza pe o suprafață mică, echivalentă cu cea a unui teren de tenis. Astfel, mașina devine de câteva ori mai sigură comparativ cu un avion sau un elicopter. Totuși, în condiții normale, nu este permisă decolarea și aterizarea oriunde. Are nevoie de o pistă de 165 m pentru decolare și 30 de metri pentru aterizare.

Pentru zbor, PAL-V LIBERTY a primit certificarea de siguranță din Europa și SUA, iar atunci când este pe drum se conformează normelor privind securitatea rutieră. Tocmai din acest motiv, nu este nevoie să fie schimbate reguli sau regulamente pentru a permite utilizarea automobilului.

Dacă mașinile zburătoarele vor popula traficul aerian, acestea vor circula după regulamentele deja existente, impuse de Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile. De aceea, șoferii vor avea nevoie să își ia permisul de conducere la una dintre școlile de aviație din lume.

Asamblarea finală a vehiculelor a început în octombrie, în Olanda, iar anumite părți și sisteme se vor fabrica în companii de top din mai multe țări. Compania este finanțată de un grup de profesioniști și investitori privați, dar au primit ajutor și din partea Ministerului de Economie din Olanda. În plus, trei ministere olandeze sprijină proiectul datorită inovației tehnologice și potențialului său economic.