Potivit unei declarații de presă, OUG-ul de joi va permite amânarea plății ratelor persoanelor fizice și IMM-urilor către bănci pentru o perioadă mai mare decât cea a stării de urgență. Cîțu a mai spus că totul se face centralizat, prin intermediul unui site prin care atât persoanele fizice cât și companiile vor completa un formular tipizat, urmând ca statul să demareze restul procedurile în relația cu băncile.

Măsura mult-așteptată a fost anunțată după ce BNR a anunțat că va permite băncilor să ia astfel de măsuri, creditele cu restanțe la plată mai mari de trei luni urmând să nu mai fie considerate neperformante.

Între timp, la solicitarea start-up.ro, BCR a anunțat o serie de măsuri deja implementate care permit atât persoanelor fizice cât și antreprenorilor să amâne plata creditelor. Astfel, pentru companii, amânarea plății se poate face deja pe o perioadă de până la 6 luni, iar pentru persoanele fizice amânarea se poate face pe o perioadă de până la trei luni.

Redăm mai jos răspunsul integral al BCR.

”Pentru întreprinderile mici și mijlocii, Banca Comercială Română va oferi, la solicitarea clienților ale căror cifre financiare au fost verificate în relația cu banca, prelungirea facilităților de credit recurente, păstrând neschimbate costurile actuale. De asemenea, în continuarea măsurilor guvernamentale de sprijin a companiilor, BCR va facilita fluxul si distribuția schemelor de suport, contribuind, de asemenea, unde va fi necesar cu un flux simplificat de acordare a capitalului de lucru.

În același timp, în funcție de situația individuală a fiecărei companii, BCR va putea oferi o perioadă de amânare la plata ratelor de până la 6 luni, astfel încât să diminueze presiunea pe fluxul de numerar. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile li se vor acumula și ulterior vor fi distribuite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.

Pentru clienții persoane fizice, care tranzacționează uzual cu BCR, banca oferă amânarea obligației de plată la carduri de credit și overdraft cu 3 luni de zile. Dupa această perioadă, clienții vor relua plățile soldului (principal și dobânzi). Soluția implică faptul că dobânzile se calculează și vor fi reportate.

Pentru cazurile individuale afectate de situația epidemică, banca a stabilit un flux simplificat disponibil clienților pe pagina de internet https://www.bcr.ro/amana-rata și la telefonul *2227 (0800.801.227), oferind solutii individualizate de amânare cu până la 3 luni plata ratelor la credit, astfel încât să evite consecințe negative de raportare la Biroul de Credite. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi acumulate și împărțite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.

În același timp, clienții pot opta pentru alte metode de restructurare, însă acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare”.


Coronavirus: citește mai multe despre inițiativele luate de companiile private și cele civice în această perioadă: