Mondly

Este un startup din Brașov care învață oamenii limbi străine cu ajutorul softurilor. A fost lansat în 2013, de către doi frați, Alexandru și Tudor Iliescu. Au avut un parcurs discret, dar numai în presa românească, pentru că în afară s-au bucurat de un număr mare de utilizatori la nivel global, vizibilitate în presa, dar și diverse premii din partea unor giganți din industria tehnologică. Au început cu o investiție de 1.000 de euro într-un laptop, bani primiți de la părinți, și au evoluat într-o afacere premiată de Facebook și Google.

Începând cu 2016, au tot înregistrat premiere mondiale, una după alta. Mai întâi, Mondly lansează chatbot-ul cu recunoaștere vocală - primul de acest fel în lume - unde pot fi învățate 33 de limbi străine. Pe atunci, era deja descărcat de 15 milioane de ori pe iPhone, iPad, dispozitive cu Android sau pe PC. Un an mai târziu, startup-ul brașovean lansează prima aplicație din pentru limbi străine în realitate virtuală. Atunci au stabilit o colaborare cu Google, iar aplicația era disponibilă și pentru dispozitivele Samsung Gear VR și Oculus.

În scurt timp s-au orientat către un alt segment de public și au lansat aplicația pentru copii Mondly Kids, care a fost selectată de către Google Play drept ”Best of 2017” și Editor’s Choice. Tot în 2017, Facebook a desemnat-o cea mai bună aplicație regională. De la începutul acestui an, utilizatorii pot învăța limbi străine și printr-o aplicație cu recunoaștere vocală în realitatea augmentată.

Aplicația poate fi descărcată gratuit din Google Play și Apple App Store. Am spus povestea lor într-un material mai dezvoltat, apărut pe start-up.ro.

Questo

Questo este un alt startup românesc, dar care a lansat o aplicație mobilă pentru a le arăta oamenilor atacțiile mai puțin cunoscute din oraș. Echipa creează trasee turistice care te poartă pe rute construite și preferate de localnici. Astfel, eviți capcanele populare și te bucuri, în schimb, de locuri mai puțin explorate, însoțite de legende, povești și anecdote despre acele locuri și oamenii care au trecut pe acolo.

Sunt prezenți în 12 orașe din România, Olanda și Ungaria și au 17 trasee active, dar mai sunt în lucru 20 de trasee în 5 țări din Europa, fiecare în diferite stadii de dezvoltare. Misiunile au diferite grade de dificultate, ar înainte de a alege un tur, utilizatorii pot vedea mai multe detalii despre experiențele din aplicație, cum ar fi: descrierea turului, lungimea și durata medie de explorare, clasamentul exploratorilor, plus recomandări.

Echipa Questo a fost una dintre cele nouă acceptate în ediția din acest an a Booster Lab, un proiect creat de Booking.com. Valoarea premiului câștigat de echipa românilor fiind de 20.000 de euro. La începutul anului, Questo a stabilit un parteneriat cu autoritățile pentru a oferi tururi digitale în Alba Iulia.

Citiți pe larg povestea Questo și aflați planurile de dezvoltare a aplicației în acest material.

Pago

Pago este un fintech românesc care vrea să elimine cozile de la ghișeu și să ofere utlizatorilor posibilitatea de a-și plăti facturile cu un singur click. Startup-ul a fost lansat în 2017, de Alexandru Popescu și Adrian Cighi, fiind suținut de Mastercard și cu ajutorul unei investiții de la Banca Transilvania. Practic, Pago este singura aplicație din România care le permite utilizatorilor să aducă toate conturile online ale furnizorilor într-o singură aplicație sau pot să-și creeze conturi noi dacă nu le au. Noi am testat-o pentru a vedea cum ne poate face viața mai ușoară.

Au deja peste 70 de furnizori activi pe paltformă și încearcă să ajungă la 100 în decurs de câteva luni. În aprilie, la 8 luni după lansare, Alexandru spunea că au depășit 86.000 de descărcări și peste 40.000 de conturi active – utilizatori care și-au făcut conturi în Pago și au adus furnizori. Depășiseră cifra de 1.000 de plăți pe zi, iar valoarea plăților la facturi prin aplicația Pago depășește 1,2 milioane de euro din noiembrie 2017 până în aprilie 2018.

Citiți și:

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea I)

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea a II-a)