Idei de afaceri găsești cu nemiluita, fie că te interesează să deschizi un business cu o investiție de sub 1.000 de dolari, cauți idei creative de afaceri pe care le poți porni în timp ce ai un job full-time sau te interesează startup-uri pe care le poți lansa rapid.
Antreprenorii în devenire au șansa de a-și construi o reputație și un brand personal încă dinainte de a-și lansa o afacere. Sau pot să lucreze de dezvoltarea unei idei geniale și să lase imaginea să se construiască singură. Dar care abordare este mai bună?
Această dilemă poate fi analizată prin prisma unor antreprenori de succes care au ales modalități diferite pentru a-și dezvolta afacerile.
La început a fost ideea...
Cel mai probabil că toată lumea știe povestea antreprenorială a lui Mark Zuckerberg și cum a pus bazele rețelei sociale Facebook. A fost gândită într-o cameră de cămin și nimeni nu se aștepta că, într-o zi, va ajunge să conecteze peste 2 milioane de utilizatori. Ideea de la care a pornit Facebook nu era decât aceea de a „agăța” fete. Zuckerberg erau doar un tânăr cu o idee solidă, dar fără experiență în managementul unei companii și cu siguranță fără o reputație antreprenorială. Dar a reușit, totuși, să convingă oamenii că este o idee bună, a atras investiții de milioane de dolari și a ajuns să-și transforme ideea în gigantul de astăzi.
Sau reputația?
Elon Musk este antreprenorul care ar putea transforma viitorul în multe feluri. El este cel care a introdus ideea trenului supersonic Hyperloop, mașina electrică autonomă și vizionarul care vrea să populeze planeta Marte. Elon Musk este cofondator al companiilor Boring Company, Tesla și SpaceX. A devenit multimilionar după ce și-a vândut startup-ul Zip2.
Ideile sale erau bune, însă reputația lui Musk de antreprenor inovator și carismatic a fost ceea ce i-a ajutat companiile tech să își găsească publicul și să-i câștige admirația. În cadrul unei discuții cu directorul TED, Elon Musk vorbește despre companiile sale și motivația de a construi un viitor pe Marte. El spune că oamenii spuneau despre fiecare proiect ambițios al lui că este o nebunie, a demonstrat contrariul și asta i-a adus o reputație care oferă asigurări că poate face ori.
O cercetare realizată de Fundația Kauffman susține că reputația poate fi mai bună decât ideea în sine pentru a construi o afacere. Peste 73% dintre antreprenori au afirmat că rețelele profesionale sunt importante pentru succesul lor. În plus, studiile arată că este foarte probabil ca cei care au părinți antreprenori să devină și ei la rândul lor. Ba mai mult decât atât, cei care trăiesc într-un mediu antreprenorial au mai multe șanse de reușită.
Până te decizi ce abordare vrei să adopți, poți să monitorizezi ce spun oamenii despre tine sau despre magazinul tău folosind unelte de alertare ca să primești notificări.